نبرد كنترل در مغز ما

 

محققان دانشکده دارتموث ، به سرپرستی دکتر بیل کلی ، از طریق تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) دریافتند که هسته تمایل (ناحیه ای از مغز همراه با پاداش ، لذت و اعتیاد) هنگام غذا خوردن یا واکنش شدیدتر (به محرک های خارجی) یک چهره خوب) ، پس از آن احتمال افزایش وزن در شش ماه آینده یا روابط جنسی مکرر بیشتر می شود. همانطور که دکتر کلی توضیح می دهد ، "آنچه در آینده دقیقاً اتفاق می افتد ، چه از نظر مواد غذایی و چه از نظر وزن یا جنسی" ، در نهایت تا حد زیادی به اراده ای که هر فرد نشان می دهد بستگی دارد و چقدر کنترل می کند. وسوسه های مختلف

 

خویشتن داری  یک "جنگ" بین مناطق ناخودآگاه بیشتری از مغز، مانند نوکلئوس اکومبنس است که مستعد ابتلا به پاداش و رفتار، و کسانی که بیشتر مناطق آگاهانه مغز، کنترل کننده اعمال میل غریزی است.

 

نگه داشتن

 

برخی از عوامل مانند  استرس ، کنترل خود را دشوار می کند ، به همین دلیل افراد استرس معمولاً راحت تر در مقابل اشتهای خود قرار می گیرند و وزن خود را افزایش می دهند. قدرت اراده مردم پایدار نیست ، اما با گذشت زمان تغییر می کند.

 

به گفته دانشمندان ، اولین قدم برای کنترل بهتر  خود ، آگاهی بیشتر از میزان تأثیر محرک های خارجی و در نتیجه  تحقق بخشیدن  و نگرانی از رفتار شخص است (مثلاً خوردن زیاد).

 

تحقیقات قبلی فعالیت بیش از حد  هسته تمایل را به بولیوی و چاقی مرتبط کرده است . آنچه تحقیقات جدید می افزاید این است که ، همانطور که معلوم می شود ، این بیش فعالی همچنین می تواند پیش بینی کند و از قبل آشکار کند که چه کسی بیشتر در معرض افزایش وزن بیشتر در آینده نزدیک است.

 

علاوه بر این ، هرچه هسته تمایل به شدت بیشتر شود ، در حال حاضر احتمال تمایل جنسی بیشتر و شریک جنسی بیشتر وجود دارد.


javadtaken کنترل ,تمایل ,جنسی ,افزایش ,هسته ,آینده ,هسته تمایل ,جنسی بیشتر ,نبرد كنترل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طب سنتی ماساژ زالودرمانی بادکش شیوبدن ماسک صورت فروشگاه گروه تحقیقاتی اکسیر جلوه مهتاب مهارت آموزی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان فروشگاه معرفی اجناس ارزان سریال ها/خبرها/ورزشی تخفیف ویژه فقط برای امروز